woensdag 28 november 2012

Interview met Boer zoekt Vrouw ster Yvon Jaspers


Interview met Boer zoekt Vrouw ster Yvon Jaspers

Vertel eens iets over de tijd voordat je bij de KRO kwam werken?

Yvon Jaspers: “Voordat ik naar de KRO ging, werkte ik voor allerlei andere omroepen. Ik deed onder andere ‘Het Klokhuis’ voor de NPS, speelde in een dramaserie voor de VPRO, presenteerde ‘Liedmachien’ voor Teleac/NOT en regisseerde toneelstukken met jongeren en kinderen. Daarnaast stond ik met een cabaretgroepje in het theater.”

En toen kwam je bij de KRO, hoe kwam dat zo?

Yvon Jaspers: “Samen met Johan Terryn presenteerde ik het kinderprogramma ‘Groot Licht’. Dat programma werd zowel in België als in Nederland - door de KRO - uitgezonden. Toen ik de kans kreeg om ‘het gezicht van KRO jeugd te worden, besloot ik weg te gaan bij ‘Het Klokhuis. De eerste programma’s die ik voor de KRO presenteerde waren ‘Knofje’ en ‘ZigZag’.”

Had je het succes van Boer zoekt Vrouw voorzien?

Yvon Jaspers: “Dat het programma zo’n groot succes zou worden, had ik niet voorzien. Maar natuurlijk is het erg leuk. Al moet ik wel zeggen dat ik niet meer geniet van het maken van televisieprogramma’s waar drie miljoen mensen naar kijken. Als er dertigduizend mensen kijken, heb ik nog met evenveel plezier gewerkt.”

Wat betekent de KRO voor jou?

Yvon Jaspers: “De KRO is voor mij een thuishaven, een plek waar ik me heel goed voel. Ik kan er veel leren, krijg kansen en mag bovendien voor honderd procent zijn wie ik ben en dat is heel bijzonder in Hilversum.”











Geen opmerkingen:

Een reactie posten